انتخاب صحیح نوک برای اسپری

اتصال صحیح نوک اسپری گراکو با تفنگ شما نقش مهمی در کمک به شما برای تکمیل حرفه ای خواسته های شغلی شما دارد. نوک اسپری نه تنها تعیین کننده مقدار مایع خارج شده از تفنگ به  هنگام فشردن ماشه است ،بلکه تعیین کننده مقدار فن اسپری ایجاد شده توسط تفنگ نیز میباشد.

برای انتخاب روش مناسب برای پروژه اسپری خود، این توصیه ها را رعایت کنید:

یک نوک با اندازه روزنه برای رنگ یا پوششی که می پاشید انتخاب کنید. پوشش های سبک مانند لاک ها، لکه ها و لعاب ها به نوک کوچکی نیاز دارند، در حالی که پوشش های سنگین تر مانند بافت به نوک اسپری بزرگتر نیاز دارند. بسیاری از تولید کنندگان رنگ، اندازه های توصیه شده نوک اسپری را روی ظرف یا برگه مشخصات محصول مشخص می کنند.

اندازه نوک اسپری را با توجه به درجه نوک رنگپاش خود اندازه کنید. مطمئن شوید که رنگپاش می تواند نوک مورد نظر شما را پشتیبانی کند. اگر قصد دارید از چندین تفنگ اسپری در کار خود استفاده کنید، اندازه نوک را انتخاب کنید که با درجه نوک چند تفنگ رنگپاش شما مطابقت داشته باشد.

اندازه های پیشنهادی برای مواد پوششی رایج

.009 – .013لکه یا لاک
.013 – .015رنگ روغن
.015 – .019رنگ لاتکس
.021 – .025لاتکس سنگین یا الاستومری صاف
.025 – .035 +oالاستومری و بلوک فیلر

اکثر نوک های اسپری با یک کد سه رقمی مشخص می شوند. عدد اول، وقتی در 2 ضرب می شود، به شما می گوید که نوک فن در فاصله 12 اینچی از سطح چقدر رنگ را پخش می کند. دو عدد دوم اندازه دهانه نوک است، در هزارم اینچ، که تعیین می کند چه مقدار مایع از نوک اسپری خارج می شود. به عنوان مثال، یک نوک 515 یک فن با عرض 10 اینچ را اسپری می کند و دارای دهانه 15 هزارم اینچ است. این ترکیبی از عرض فن و اندازه دهانه است که تعیین می‌کند چقدر ضخامت پوششی را میتوانید اسپری کنید.

در مورد – یک نوک 317 و یک نوک 517 هر دو اندازه دهانه یکسانی دارند – 17 هزارم اینچ. اما، نوک 517 یک فن با عرض 10 اینچ را اسپری می کند، در حالی که 317 یک فن با عرض 6 اینچ را اسپری می کند. از آنجایی که همان مقدار رنگ از دهانه نوک اسپری خارج می‌شود، اما در یک فن عریض‌تر پخش می‌شود، نوک 517 پوشش نازک‌تری با ساختار کمتری ارائه می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *