10 تکنیک برای خشک کردن رنگ بدون نقص

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا کارهای رنگی که توسط فروشگاه های حرفه ای انجام می شود اینقدر بی نقص به نظر می رسند؟ وقتی برای نقاشی ماشین یا کامیون خود آماده می‌شوید،حتما ویدیوهایی را تماشا می‌کنید، در کلاس‌ها شرکت می‌کنید، کتاب‌های آموزشی را می‌خوانید، اما مراحل جزئی  و  مهم  زیادی وجود دارد که در اکثر فرمت‌های آموزشی پوشش داده نمی‌شوند. خبر خوب این است که این مراحل زمان زیادی را به برنامه رنگ آمیزی شما اضافه نمی کند و حداقل تاثیری بر بودجه رنگ شما خواهد داشت. صرف وقت اضافی برای یادگیری این نکات باعث صرفه جویی در وقت، پول شما می شود. در واقع، عجله داشتن بدترین اشتباهی است که هر نقاش یا بدنه فروشی می تواند مرتکب شود. در اینجا 10 مرحله ساده برای کمک به دستیابی به نتایج حرفه ای با رنگ آمیزی خانگی آورده شده است.

Guide Coats یا پوشش های راهنما
رنگ پودری پوشش راهنما

پوشش راهنما یک لایه بسیاز نازک و سبک است و به ارامی روی رنگ بدنه زده میشود. همانطور که از نامش برداشت میشود، این راهنمایی  برای نقاط بالا و پایین روی سطح است. دقیقاً به شما می گوید چقدر سمباده زده اید و از ایجاد لکه های کم در اثر سمباده زیاد جلوگیری می کند. همچنین کمک می کند تا نشان داده شود چه چیزی سمباده شده و چه چیزی سمباده نشده است. استفاده از پوشش راهنما نمی توانست آسان تر باشد. اگر سطحی از پرایمر خاکستری روشن دارید، مقداری پوشش پایه مشکی (یک قسمت از لایه پایه به چهار قسمت کاهنده) کاهش دهید و یک پوشش مه بر روی سطح بمالید. برای یک پرایمر خاکستری تیره، از یک لایه پایه خاکستری روشن استفاده کنید. می توانید از پوشش های راهنما روی فیلر بدن استفاده کنید تا به زیبایی و یکنواختی بدنه کمک کند و حتی می توانید یک پودر راهنمای خشک تهیه کنید که با اپلیکاتور پاک می شود.

سنباده مناسب
سنباده صنعتی

هنگام انجام کارهای بدنه، استفاده از سنگ سنباده صحیح می تواند باعث صرفه جویی در زمان زیادی شود. اغلب مردم سعی می کنند از یک تکه کاغذ سنباده بیشترین بهره را ببرند، در حالی که در واقع فقط کار بیشتری تولید می کنند. آن قطعه 120 فرسوده می شود و بجای صاف کردن نقاط پستی و بلندی خود شروع به صاف شدن میکند. در واقع، هر چیزی که بیش از 150 سنباده شده باشد، به طور موثری از طریق برآمدگی روی سطح نمی گذرد و فقط به سادگی روی آن را سنباده می زند. هنگامی که می خواهید سطحی را صاف کنید، از استفاده از کاغذ سنباده خشن نترسید، به طور معمول برای شروع از گریت 80 ( سختی سنباده) استفاده میکنند. برای کار با بدنه شدید، از40-گریت شروع کرده، سپس به 80 می پردازیم. تا سطح آماده می شود. برای دور بعدی، با 80 یا 120 شروع کنید. با توجه به سطح میتوانید گریت مورد نیاز خود را پیدا کنید و اگر شک داشتید از گریت پایین تری شروع کنید. وقتی همه چیز خوب مسطح شد، وقت آن است که عیوب کوچکی مانند خراش های ایجاد شده توسط سنباده را برطرف کنید. همیشه به یاد داشته باشید که ابتدا باید سطح را صاف کنید و سپس روی آن ساخت انجام بدهید.

بررسی بدنه

در اینجا یک راه بسیار ساده برای بررسی ناهمواری ها در کناره ماشین یا هر سطحی وجود دارد. پس از سنباده زدن پرایمر، یک لایه مرطوب از موم و پاک کننده چربی را روی سطح اسپری کنید و طول خشک شدن آن بر روی ماشین را بررسی کنید. هر ذره موجی ظاهر خواهد شد. به این ترتیب، در صورت نیاز، می توان قبل از شروع دور بعدی پرایمر، بدنه یا صاف کردن بیشتری انجام داد. با این روش می توان قبل از اعمال پوشش پایه، تمام سطوح را بررسی کرد. منتظر نمانید تا رنگ تمام شده ناهمواری در انعکاس های کناری خودرو مشاهده شود.

سیلر را فراموش نکنید

مواد رنگ گران می شوند و کاهش هزینه ها با استفاده نکردن از سیلر وسوسه انگیز است. اکثر مردم تصور می کنند، “هی، پرایمر عالی بود. من نیازی به خرج کردن پول برای سیلر ندارم. اما سیلر دنیایی از مشکلات را برطرف می کند، هرگونه خراش عمیق سنباده را صاف می کند و فلز بدون پوشش را می پوشاند. در بسیاری از موارد، می تواند به رنگ تمام شده وسیله نقلیه نیز کمک کند. به عنوان مثال، زرد یک رنگ بسیار شفاف است. درزگیر سفید باعث می شود که هنگام رنگ آمیزی زرد یا سایر رنگ های شفاف، به راحتی پوشش دهی سریع و یکنواختی ایجاد شود. اطمینان حاصل کنید که از سیلر توصیه شده برای پوشش پایه استفاده می شود. برگه فنی برای پوشش پایه شما توصیه هایی برای استفاده از سیلر دارد. سالها از سیلر استفاده نکردم. در حال حاضر من هرگز بدون استفاده از یک کت سیلر رنگ پایه را رنگ نمی کنم.

مطالعه برگه فنی

وقتی محصولی را می خرید، حتما برگه فنی آن را تهیه کنید، به خصوص اگر برای اولین بار از آن استفاده می کنید. یک برگه فناوری تقریباً به هر سؤالی در مورد محصول پاسخ می دهد، مانند آنچه باید روی آن اسپری شود، چگونه باید استفاده شود، فاصله زمانی بین لایه ها، زمان خشک شدن و دوباره پوشش دادن و موارد دیگر. اکثر شرکت های رنگ دارای برگه های فنی برای دانلود در وب سایت های خود هستند.

تست رنگ

همیشه برای ایجاد کارت های اسپری و یا پانل های آزمایشی وقت بگذارید. برخی از کارت های اسپری با رنگ های مختلف خاکستری برای نشان دادن پوشش واقعی ارائه می شوند. قطعات ورقه ای دور ریخته شده برای پنل های آزمایشی عالی عمل می کنند. برای رنگ های ثابت، کارت های اسپری اوت عالی کار می کنند. اما اگر تجربه زیادی در رنگ آمیزی مروارید یا رنگ آب نبات ندارید، بهتر است یک پنل آزمایشی بزرگ ایجاد کنید و یاد بگیرید که چگونه رنگ خود را اعمال کنید. مشکلاتی مانند ناهمواری در کاربرد رنگ در کارت اسپری‌آوت کوچک‌تر نشان داده نمی‌شوند.

اماده شوید!

چند کت و شلوار یکبار مصرف رنگ کلاه دار بخرید و هنگام رنگ آمیزی بپوشید. بیشتر کثیفی یا زباله هایی که وارد رنگ می شود از کف نمی آید، از نقاش می آید! پس از اتمام نقاشی، کت و شلوار را جمع کنید و دوباره در کیف قرار دهید. وقتی دوباره آن را بیرون آوردید تا استفاده کنید، آن را خوب بتکانید. و همچنین از چسبیدن رنگ روی شما و لباستان جلوگیری می کند.

تست الگوی اسپری

یکی از بزرپترین اشتباهات ابن است که هر بار نقاش پان را از رنگ پر میکند، بدون بررسی الگوهای ان شروع به رنگ پاشی میکند. تکنیک تفنگ اسپری و رابطه آن با اتمیزه کردن محصولات اغلب اشتباه گرفته می شود. چهار عامل برای استفاده مناسب از تکنیک تفنگ وجود دارد: زاویه تفنگ، سرعت، مسیر و فاصله. قبل از رنگ پاشی، الگوی اسپری را بررسی و تنظیم کنید. این کار به پیدا کردن و اصلاح مشکلات قبل از اینکه روی سطح ماشین اتفاق بیفتد کمک می کند.

عقب بایستید

یکی از بزرگترین اشتباهات ارزیابی خودرو فقط و فقط از نزدیک است. مگر اینکه مغازه ای با عرض بیش از 40 فوت داشته باشید، گهگاه آن را بیرون بیاورید. وقت بگذارید و ماشین را از مغازه خارج کنید و از دور به آن نگاه کنید. به ماشین نگاه کنید که در زندگی واقعی در مورد آن قضاوت می شود، حدود 10 تا 25 فوت دورتر، به خصوص اگر در حال انجام هر گونه راه راه یا اثر هنری در طرفین هستید. به‌علاوه، به دیدن ظاهر خودرو در زیر نور خورشید نیز کمک می‌کند. این یک راه عالی برای یافتن مناطقی است که نیاز به تنظیم دقیق دارند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *